Nitmiluk - Reisverslag uit Darwin, Australië van Jaap en Ellen Nieuwamerongen - WaarBenJij.nu Nitmiluk - Reisverslag uit Darwin, Australië van Jaap en Ellen Nieuwamerongen - WaarBenJij.nu

Nitmiluk

Door: Ellen en Jaap

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Ellen

02 September 2017 | Australië, Darwin

Na het vertrek uit de outback vliegen we naar Darwin. Na het oppikken van de eerste auto vertrekken we naar ons verblijf. De travel lodge Mirambeena. Een lodge met een mooi zwembad. Nadat we de koffers hebben uitgepakt gaan we op zoek naar een hapje en uiteraard een lekker drankje. Bier in Australië is nog wel een ding. Echt lekker bier hebben we tot op heden niet gevonden. Wijn is overigens wel goed te doen.

Op de zoektocht komen we in het Civic park terecht wat omgetoverd was tot het festivalpark. Overal kraampjes waar verschillende soorten eten te koop zijn en ook kun je er wel een biertje scoren. De volgende dag gaan we Darwin nog even verkennen voordat we verder gaan naar Nitmulik
National Park.

Nitmulik National Park:
Het is inmiddels 25 Augustus als we aankomen in ons volgend verblijf op Nitmulik Chalets &Tent Village. In een soort primitieve chalets delen we de ruimte met ieder een eigen slaapkamer. Dit midden in het natuurpark. Jammer is dat er ook hier geen internet is en de communicatie met de thuisblijver weer lastig is.

Op het kamp lopen de walibi’s vrij in de achtertuin en hangen de bomen vol met flying foxes. Dit zijn grote vleermuizen. Vleugelwijdte ongeveer 60 cm. In de avond vliegen ze uit om nectar en fruit te scoren. In de ochtend hoor je ze krijsend thuis komen. Het gebied waar we zitten ligt langs de river.

Op zondag 27 augustus vertrekken we naar Katrine waar we gaan kanoën op de Katrine river.

• 02 September 2017 - 11:39

Paul En Hanneke:

Mooie verslagen en vooral plaatjes! Het is zo nu en dan wel afzien begrijpen wij! Wij hebben hier geen kampvuur dus doen we onze wc-papiertjes gewoon in het riool!
    grtjes en blijf genieten! tot gauw!