Katerine River Canoeing - Reisverslag uit Katherine, Australië van Jaap en Ellen Nieuwamerongen - WaarBenJij.nu Katerine River Canoeing - Reisverslag uit Katherine, Australië van Jaap en Ellen Nieuwamerongen - WaarBenJij.nu

Katerine River Canoeing

Door: Ellen en Jaap

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Ellen

02 September 2017 | Australië, Katherine

Katrine river
Drie dagen en twee nachten back to basic. Samen met Paul en Onno van Travel Essence gaan we met onze gids Cam (Cameron) vijftig kilometer afleggen in de Katrine river eten op de oever, douchen en wassen in de rivier en het toilet is afhankelijk van de boodschap op 15 of 100 meter van de oever. Schepje mee en wc papier verbranden op het kampvuur.

Om te slapen hebben we weer een mooi Swag gehad. Over Cam niets dan goeds een voortreffelijke kok die de drie dagen het ontbijt, lunch en diner tot culinaire hoogstandjes wist te verheffen. Veel wist te vertellen over de planten en dieren die op, in of langs de rivier aanwezig waren.

We hebben veel moois gezien zoals een krokodil, ijsvogels, bijeneters, een zaagvis, varaan en een slang. Ook hebben we een waterbuffel gezien waar Cam van aangaf dat deze best wel eens gevaarlijk kon zijn. Afspraak als hij ging rennen moesten wij ook een veilig heenkomen zoeken. Nadat we het dier voorzichtig benaderd hadden begon hij ineens hard te rennen en waarschuwde ons waarna we met z’n alle het op een lopen zetten. Dit was een grapje van Cam. Wel was hij serieus over de krokodillen deze kwamen wel voor in de rivier zowel de zoet als ook de zout water krokodil. Zwemmen mocht alleen in delen die hij aangaf en mocht er wat tijdens het varen gebeuren dan was er maar 1 regel, zo snel mogelijk het water uit. A fijn na drie dagen ploeteren door de rivier kwam ook hier weer een eind aan.

Op weg naar het Ibis hotel waar hoewel de recensies van de heren van Travel Essence niet positief was alles toch beter was dan slapen in het losse zand in de swag. Nu op weg naar Kakadu National park.

• 02 September 2017 - 13:23

Ria:

Wat een mooie verhalen allemaal. Jullie maken heel wat mee. Erg leuk om te lezen. Nog heel veel plezier allemaal en tot het volgende verslag.

• 02 September 2017 - 23:57

Quick1034:

Ellen,

Spannende en enrgike avonturen in het woeste Australie.
    Groeten vanuit Basingstoke .

Quick1034

Is er nog news today?